......> scrollen 2018 en 2019 en 2020
Condor - Flanders Trike !
Mijn Condor verkocht in België is daar getest op stuw druk door Luc van de Firma Flanders
Ik ben blij met het resultaat !
Hij doet wat gezegd en geschreven wordt in de Condor beschrijving.
Ondanks andere wazige verhalen zelfs meer dan de Flanders trike met de zelfde motor.
De aanpassing naar 60PS is in mijn opinie geen meer waarde.
VGB Aanvraag Gemeente Montferland 2018 !
VGB ingevuld en de aanvraag ligt bij de gemeente
Inmiddels al terug ontvangen en goed gekeurd
In middels de tweede VGB aanvraag weg en ook al mondeling toegezegd
Men wilde alleen even een bevestiging hebben van de grond eigenaar
Dus ik heb even een nieuw formuliertje gemaakt en deze laten aftekenen door de twee grond eigenaren.
vervolgens even opsturen en klaar is kees.
Tevens heb ik deze papieren ook bij me in de trike tas
Als ze komen heb ik het direct paraat om te laten zien.
Verder heb ik extra blad waar wat eigen spel regels op staan waar een ieder die bij mij komt vliegen zich aan te houden heeft
Deze had ik, ondanks dat het niet nodig was wel meegestuurd naar de gemeente
Dat werd gewaardeerd dat ik ook de andere dingen in het oog hou waar door men meer vertrouwen krijgt dat het goed gecoördineerd wordt
Hier onder de papieren
VGB De aanvraag



VGB goedkeuring

VGB Eigen blad voor Grond eigenaren paraaf

VGB Veld 1

VGB Veld 2

Op mijn velden zijn wat extra regels en aanwijzigingen zie onder menu optie "velden en regels"
Organiseren van de RijnIjseltoer 7 en 14 april
Dat komt en het wordt gehouden op veld VGB2 en wel locatie 1
Overnachten is mogelijk, parkeerterrein is aanwezig
we mogen met de auto even naar de wei om de spullen te lossen en daarna de auto terug op het parkeer terrein.
Toilet ben ik mee bezig
Ik heb er al wel 1 voor 7 en 14 gereserveerd maar die kost 85 euro
en dat is al met korting maar is mij nog te duur.
's avonds buiten vertoeven onder het genot van een drankje en een hapje is akkoord.
Ook een vuurkorf mogen we gebruiken.
Ik heb nog dixie toilet op het oog maar die staat er al 5 jaar buiten bij een boer
en wordt niet gebruikt als ik die kan krijgen moeten we zelf die wel even schoon maken
en daarna vullen met wat water en een of ander spul ?
Verder de overnachting is ook akkoord
en zoals het er naar uit ziet zelf binnen in de grote loods
deze is voor de helft leeg en gevuld met zand.
Zo nu er een map "fotofilm" is zal ik daar de foto's en de films toevoegen !
Verder schrijf ik hier alle andere dingen, ervaringen, aanpassingen van wat dan ook
Ik wil eigenlijk nog een keer met mijn eigen rug paramotor van 30 jaar terug de lucht in
Maar of die mij nu nog omhoog krijgt weet ik niet maar ga het wel proberen. Voordat deze het Elsefly museum in gaat
Verder vele vluchten / duo vluchten gemaakt in Nederland en in het buiten land
......> 2019
Ook nu weer vele vluchten / duo vluchten gemaakt tot in Mei nog zonder problemen
Weer even naar Italië geweest was leuk maar nu heb ik het daar wel gezien
Ook even in Polen en oost Duitsland gevlogen dat is ook een mooie omgeving
Misschien ergens richting september nog even Frankrijk ?
Trike is weer toe aan verwisseling naar nieuwe versie
Shit ! het proces " met een Trike vliegen in Nederland
Zeker op zijn plaats is een dank aan waardering voor de mensen die zich in zetten voor onze vliegsport.
Voor alle vliegers : houd je aan de regels anders verpest je het voor ons allemaal.
Standaard moet je gewoon je papieren in orde hebben en je vlucht voor bereid hebben.
In mijn optiek hoef je geen heilig boontje te zijn. Mocht je even een andere koers vliegen let op voor verstoringen waar anderen zich aan kunnen storen en melden.
Regel een VGB en houd de buurt te vriend
Discussie zijn er niet ! De buurt heeft altijd gelijk, vlieg er om heen als iets niet gewenst is en ga moeilijk heden uit de weg.
Ga bij een conflict / onenigheid altijd in gesprek met die personen, uit ervaring weet ik dat het helpt en meestal is alles te overleggen. Maar gun hun je mond !
Ik heb alles in Duitsland geregistreerd en mijn mooie Condor Trike heeft alle keuringen wat nodig is voor europa (ondanks dat ze in NL weer liggen te zeiken) vlieg ik veel in Duitsland.
Duitsland heeft veel regels maar duidelijk wat mag en niet mag
Ik heb een afspraak met een paar vliegveldjes in Duitsland zo'n 1 km verder op om daar te mogen opstijgen en landen.
Regel een VGB en houdt de buurt te vriend
Een en ander na gevraagd bij de DULV je kunt met het geregistreerde Duits nummer ook over Nederlands gebied vliegen. Dus dat doe ik dan ook
Tevens is de opleiding gedaan in Nederland WEL geldig in andere landen en ook het vinkje van tandem vliegen is in iedergeval gelding in Duitsland aldus DULV.
Uiteraard zal ik ook weer een paar maal wat vluchten organiseren
De eerste is al geweest gezellig maar voor mij anders verlopen dan geplant.
Heel erg jammer van de energie en het organiseren maar het kan me ook niet altijd lukken of goed af gaan.
Maar die doen we nog een keer over, ga ik weer aan werken en plannen.
Hier voor mijn regels en opmerking voor mijn VGB velden aangepast.
Daar ik graag rust in de buurt wil houden en mijn VGB wil behouden, worden ook mijn extra regels uit gevoerd. Daar heb je je aan te houden. Heb je daar problemen mee dat is dan jammer blijf dan gewoon weg. Wij willen het graag gezellig houden met een leuke groep.
Tevens heb ik er nog eentje iets verder Duitsland in, die komt daarna of verhuist voor jullie naar volgend jaar. Maar ik vlieg hem zo wie zo. Deze gaat van Didam naar Südlon naar een klein vliegveldje of en of Stadlon een groter vliegveld daar eten en drinken en weer terug.
Verder heb ik er nog een paar wat verder weg in Duitsland incl. een vliegveldje en overnachtingsmogelijkheden. maar dat is een trip van meerdere dagen
Laatste half jaar was gevarieerd goede en slechte tijden en een overlijden van mijn moeder
Maar het leven gaat door !
Ik heb weer een condor Trike verkocht en deze blijft ook nog mooi hier in Didam en omgeving vliegen.
Ik heb er een maatje bij en wat wordt de lucht boven Didam mooi met twee V2 4takt Condor Paramotor Trikes
Mark is gestopt met de motor racerij maar heeft daar voor wel een prachtige werkplaats om zelf heel veel te repareren na een val
Mark is nog gekker dan ik en maakt met zijn mogelijkheden gewoon alles zelf
Dus voor de verkoop ben ik begonnen met de trike weer op te knappen
Onderhoud, tankreparatie, slingerend wiel en as en wat andere beschadigingen om er weer een mooie trike van te maken
Ik ben begonnen met de reparaties maar Mark heeft het verder zelf afgemaakt naar zijn eigen wensen.
Het was ook al geruime tijd zijn trike, ik vloog er alleen nog mee met klanten en hij is zijn brevet gaan halen.
De reparatie kan beginnen, Ik heb gelezen en me laten voorlichten en goed spul gehaald !

Hier onder de werkzaam heden in beeld.








Alles mooi een beetje schuren.




Hierna heeft Mark het overgenomen en voor behandeld en naar zijn spuiterij.



Zo als je hierna ziet is dat prima gelukt.


Zo nu eerst het wiel en zijn as fatsoeneren.
We hebben naar nieuwe gekeken maar Mark wil het eerst zelf proberen te repareren.






Nou ook dat is weer prima gelukt, zoals je hierna ziet, als nieuw dat wiel.

De as is dermate krom en Mark wil die niet buigen maar hij maakt een nieuwe op zijn draaibank.


Één van de tank bevestigingen zat zo vast die heb ik door moeten zagen.
Dus even zoeken op internet en een nieuwe bevestigingsplug besteld.

Zo! Nu is alles klaar om weer gemonteert te worden.
Het is allemaal weer prachtig en kan weer in de aanhanger dus we gaan weer vliegen met die hap.

Ik heb nog een aantal malen gevlogen met klanten waarna het weer steeds slechter werd.
De Trike is toen naar Mark gegaan waarna hij met verfraaiing is begonnen.
Ik ben toen naar Polen vertrokken om mijn nieuwe Condor Trike op te halen. Hierover straks meer !
Hieronder wat Mark nog heeft aangepast en of verfraaid.
Mark heeft de originele zijwielen gemonteerd op eigen gemaakte kortere assen voor transport.
Verder heeft Mark de zijwielen vervangen door andere Orange velgen wat hij mooier vindt.
Mark oefend/lest op een veld met veel gaten. Hij vond dat het voorwiel wel van een zwaardere uitvoering mocht zijn.


Mark heeft de cockpit verfraaid met een achtergrond plaat van carbon.
Dit wil ik ook gaan doen en Mark heeft nog een stuk over wat ik krijg voor in de nieuwe Trike.
Hierin heeft Mark zijn bemetering en schakelingen gemonteerd en een fraaie oude hoogte meter.



Ook zoiets zal ik er in bouwen, alleeen ik ben zeer digitaal dus zal er ook alleen maar digitale apparatuur in komen.
De Condor 2019 V2 4Takt met inspuiting en modificaties voor een nog rustiger geluid.
Ja, ik heb dan begin september een mooie nieuwe Condor Trike 4takt met inspuiting gehaald bij de leverancier in Polen.
Hier een filmpje een vlucht met de nieuw Condor!> Film
Hieronder de Condor 2019 met inspuiting in mijn tuin gefotografeerd.






Deze Condor Paramotor Trike is nog stiller wat betreft de mooie V2 4Takt motor mit inspuiting.
Tevens is de uitlaat aangepast voor meer druk opbouw en minder lawaai.
Motor vermogen is nu i.p.v. 52PK, 62PK dat alles komt ten goede aan de stuwdruk.
Uiteraard weer alle delen die ik snel wil demonteren uitgevoerd met quickpins.
Deze bij de dealer besteld en na levering gemonteerd op de juiste plaatsen op de Trike.
Dit ging nu voor mijn 4de nieuwe Trike uitermate snel.







Hierdoor wordt de Trike zo klein dat deze in een normale aanhanger kan en de losse delen aan de wand hangen.
Door in schuiven van de zij armen en deze samen te spannen met de span elastiek van de wielen, hoeven deze al niet meer op gehangen te worden in de aanhanger.


Bobbin rechts en links gemaakt voor het optillen van de Trike om te wisselen van grote wielen naar kleine transport wielen.
Op de vorige Trike nu bij Mark zitten originele bobbins zoals hieronder weergegeven.

Op de nieuwe trike die bijna het zelfde is qua maat heeft mark er voor gekozen om ook deze bobbins na te maken op zijn draaibank en tevens de schuinte van de steun mee te nemen en een iets bredere uitvoering. Hieronder kunt je zien dat ook dit weer perfect geworden is.

Deze bobbins heb ik vervolgens geprobeerd goed te monteren. Dat ging niet fijn daar de ruimte tussen de tank en de tank houder erg klein is. Zie hieronder

Het zat niet naar mijn zin, het beschadigd de tank, het is niet goed vast te draaien je komt er niet met een sleutel bij.
Dus gewoon doen de Trike ophangen en dan maar de tank er onder heen


Dan een slotbout toepassen. Deze is mooi glad / plat en gaat in een vierkant gat zodat deze niet draaien kan. Dat laatste was nog een hele klus om in dat harde materiaal een vierkantje te veilen. Zie alles hieronder





De bobbins zijn mooi gemonteerd en zoals je hier onder ziet gaat het optillen perfect .

De reserve shut heb ik ook weer even mooi opgehangen en dit maal met klittenband en niet met trekbandjes. Men zegt dat deze zeer sterk zijn en het is nog maar de vraag of deze dan wel knappen zodat de lijnen los gaan ?



De nieuwe Trike is uitgevoerd met 2x USB plug

De nieuwe Trike is uitgevoerd met een noodschakelaar op de stang naast de bestuurder. Op zich een goed idee. Ware het niet dat de contructie van de houder met de toegepaste schakelaar weer een een Poolse kut montage is. Na een klacht ingediend te hebben wordt dat houdertje vervangen door een carbon uitvoering en de schakelaar is prima alleen heeft die sufferd de stalen opsteekplaatjes omgebogen dat gaat niet !. Dus bij een paar maal schakelen zonder nog de bekabeling aan te raken braken deze al af.
Ik had geen zin om te wachten tot dat er is een keer één opgestuurd wordt en heb de bedrading eraan gesoldeerd, dat zit vast en werkt !

Deze nieuwe Trike is uitgevoerd met een nieuw rem pedaal en een gas pedaal
Ik had al jaren handgas dus voetgas wordt nog even wennen, voordeel is wel dat je beide handen vrij hebt als je niet aan het sturen bent


Ik zag in Polen een Trike met een Shute transport rekje. Lijkt me mooi en daar ik het meeste van huis uit naar mijn weiland rij is dit best makkelijk
Tevens ben ik nu dealer van Skyflar navigatielicht en ben van plan hun laatste flits en standlicht te monteren op de Trike. Deze heeft een flits licht voor bovenop en een flitslicht voor onder de Trike. Tevens voor links en rechts achterlicht (rood en groen). Dat wil ik ombouwen naar rood en rood. Als ik dan s'avonds naar huis toe rij over de normale weg dan heb ik mooi twee rode achterlampen. Ik heb nu voorop al een landingslamp en tevens een flitser (wit licht). Dus voorlicht heb ik ook. Knipperen voor links of rechts af gaat me nu nog te ver of ik moet het snel kunnen maken door de zelfde ledlamp links of rechts te kunnen laten knipperen.
Een volgende aanpassing zou zijn dat ik het voorwiel vervang door een electrowiel. Dan rij ik zo door het dorp naar huis zonder propeller te laten draaien. Ook daar voor heb ik alles al op papier en zou het zo kunnen bestellenJa ja dan duurt het niet lang meer dan gaan M&M (Martin en Mark) met een prachtige Condor Trike het lucht ruim van Didam verfraaien !
26-12-2019 2de kerstdag
De vooras verlengen voor meer been ruimte!
Daar ik nog al lang ben zijn de pendalen voor remmen en gas geven shit wat betreft de afstand. Het is onmogelijk mijn voet steeds zover opgetrokken te houden tijdens een vlucht. Dus als eerste ga ik de Trike voor aanpassen. De hele draaibare vooras komt in een schuifbalk welke in de hoofdbalk van de Trike schuift en door een pin er door te steken zou met meerdere gaten verschillende afstanden gemaakt kunnen worden. Alles is al uitgedacht en is goed te maken.

2de kerstdag daar heb ik niet zo veel mee en twee vrienden van mij ook niet.
Dus we zijn begonnen met demontage van het voor gedeelte zodat het draaiende gedeelte dadelijk totaal los is.



Daarna kop er af slijpen zodat ik de maat weet wat voor schuif RVS koker er in te schuiven is.


De koker buitenmaat 50x50 de binnenmaat die ik nu kan meten is 47x47x1,5.
Dus als je het goed bekijkt die koker is 1,5 mm dik, dan moet de constructie de sterkte maken.
Ik vind 1,5mm weinig, het zal wel sterk genoeg zijn, dat plaatje aan de voorkant dat maakt het sterk
De binnen kan van een koken zijn aan de binnen kant rond dus 47x47 krijg je er niet in.
Dus ik neem een koker van 46x46. Nou das pech die bestaat niet.
Dus dan wordt het een koker van 45x45x2 deze was enigszins gangbaar en te krijgen voor kerst.
Zo nu de lengte van de RVS koker, hoelang moet deze zijn zodat ik er goed in kan zitten.
Daarvoor heb ik een houten balkje genomen en deze steeds met 5 cm ingekort.




Hieruit kwam de lengte die ik nodig heb als RVS koker, deze had ik al besteld 1m standaard lengte.
Op de nieuwe RVS koker en wel op het deel dat in de hoofdkoker van het chassis blijft
Daar las ik rond om een wat dikkere lasnaad, ik denk 4 stuks verdeeld over die lengte
Om dat de maat wat te dun is (45mm i.p.v. 47mm) zal het er na bij werken / afslijpen van de lasnaden deze koker er mooi precies in gaan passen.
Dan moet ik die kop na maken waar het voorwiel in zit en die kan draaien.


Eerst maar eens die 2 kunstof geleiders er uit die kan ik straks zo weer gebruiken
Dan heb ik nodig een stuk RVS buis 35 rond, nou daar had ik een stuk van liggen alleen 3,3mm dik.

Deze moet dus even netje uitgedraaid worden op de juiste maat van die kunstof busjes./p>
Zo dat deel is klaar

Zo het is nu 18:00 we gaan uit eten morgen is er weer een nieuwe dag.
Dan maken we de rest af en zondag vliegen als het mooi weer is.
2 Condors in de lucht oh, oh, wat mooi !
Nog te doen morgen
De RVS koker afzagen op de juiste maat en in de RVS koker een gat maken van rond 35,1mm
Daarna dat buisje er in lassen en de kunstof geleiders er weer in plaatsen
Daarna kan het voordeel alweer gemonteerd worden
Op een of andere manier de cockpit zo bevestigen dat niet de bouten er doorheen moeten.
Dat is lastig omdat die het schuiven in de weg zitten.
28-12-2019 de rest afmaken
Het ligt klaar om gelast te worden.

Alles in RVS het grote gat geboord en dat buisje voor het draaien van het voorwiel er in gelast.
Alles in elkaar gezet en zie resultaat.





Prachtig !
29-12-2019
Samen met mark vliegen boven Didam.
Trike gaat fantastisch en rijden met voet gas lijkt mij ook te bevallen.
Maar we moeten nog veel vruchten maken !
......> 2020
Januari februari koud !
Toch nog een paar vluchtjes gemaakt maar dat is niet mijn hobby, dan zit ik toch liever in de sauna
In maart hadden we een paar weken mooie dagen om te vliegen dus ook direct gebruik van gemaakt.
Als ik het veld 100m verder op van mijn huis kon gebruiken dan reed ik er zo naar toe.
Maar als ik verder op de buurt in moest was het toch wel te ver voor mijn voorwieltje en de kleine rem die daar opzet.
Dus steeds voor dat kleine stukje 1km afbreken en in de aanhanger en weer in het weiland opbauwen.
Dat kost wat tijd zeker als je nog even snel 's avonds een klein rondje wilt doen.
Dus nieuw idee de Trike moet voor de kleine stukjes achter de trekhaak van de auto.
Ok voor Mark geldt het zelfde dus samen gaan we dat maken.
Natuurlijk krijg ik het ook thuis voor elkaar maar met zo'n werkplaats als mark heeft kan ik niet tegen op.
Eerst voor aan de Trike een koppeling maken. Koker 45x45 waar dadelijk het volgende stuk 50x50 over heen geschoven wordt en vergrendeling gaat met een bout en een splitpen aan de onderkant

klaar weer samen bouwen en Trike deel is klaar. Later alles nog in kleur spuiten maar dat moet ook nog met het verlengdeel gebeuren.
Mooi verschijnsel wat er nu bij komt is dat de lamp verplaatst moest worden en deze nu boven op zit en mee draait in de richting waar ik naar toe stuur.



Het aanhanger koppeldeel samen stellen en lassen


Klaar testen achter de auto !


Beide mooie CondorTrikes Martin en Marc. We zijn er weer klaar voor.


Dan moet er nog een nummerbord en verlichting op.




Beide klaar voor Marc en mij.

Ja, Ik hou van snelpinnen, dus ook nu weer een quickpin er in !.
Mooi direct aan de kooi hangen.



Trekhaak beveiliging er opgemaakt

En klaar om te gaan !

11-04-2020
Zo even wachten dan komt Marc en gaan we lekker vliegen
11-04-2020
Lekker gevlogen en de bedoeling was naar Pim in Aalten te vliegen en met Pim weer terug nmaar Didam
Maar daar wij al vroeg weg wilden om rond 17:30 bij Pim te zijn toen was de zon nog hoog aan de hemel en Mark kwam al vrij snel in de problemen met behoorlijke misselijkheid en is dus weer geland. We hebben hebben gewacht tot het weer goed ging met Mark maar toen was het wel te laat om nog naar Aalten te vliegen. We hebben met Pim afgesproken kom maar hier heen vliegen, wij vangen je op bij Doetinchem en vliegen dan samen naar Didam. Dat is niet gelukt. Wij hebben heel lang rond gevlogen in de buurt van Doetinchem en geen Pim gezien. Pim is wel voorbij gekomen en heeft heel vrolijk het mee gebrachte gebak opgegeten zitten en wachtende in onze wei tot dat wij terug kwamen. Dat duurde te lang in middels was zijn vrouw er al om hem op te halen. Wij zijn voor het donker ook terug gevlogen en geland en wisten toen nog niet dat Pim hier geweest was. Daar hebben we later nog wel even om gelachen.
Dit doen we nog een keer over.
16-04-2020
Gewoon lekker wat rond gevlogen
17-04-2020 SKYTRAXX 2.0
Wilde gaan vliegen maar er was een aardig windje en ik ben maar aan de reparatie begonnen van mijn Skytraxx 2.0
Mijn Skytraxx deed het nog wel, na een reset gegeven te hebben starte die weer op en bleef dan ook aan en werkte goed.
Het apparaat open geschroefd en is bekeken wat het kon zijn. De aansluiting van het flatkabeltje welke in de klemconnector op de print zit en verbonden is met de bedieningsknopjes aan de voorkant was schlecht.
Ik heb dit flatkabeltje losgemaakt toen was duidelijk zichtbaar dat de aansluitingscontacten niet goed meer waren.

Ik heb geprobeerd dit te reinigen en wat schoon te krabben met als resultaat dat er totaal geen aansluitingskoperen baantjes meer waren.
Dus toen de voorkant geheel geopend wat standaard gelijmd is, zodat ik het gehele bedieningsplaatje in de hand had.


Vervolgens moest ik dus iets maken wat in die connector past en dan met draadjes naar nieuwe knopjes.
Het is een 6 polige aansluiting. Maar de buitenste pennen zijn beide massa. Dat plaatje moet dus wel precies passen maar straks 5 draadjes aansluiten.
Ik heb eerst gezocht naar dat zelfde dunne aansluit folie met koperbanen dat had ik niet. Dan gezocht naar printconnectors met de juiste aansluit afstand tussen de koperen pin aansluitingen.
Dat was de zelfde afstand als van elke print plaat die in een PCI connector in een PC past. Dus ik heb een oude grafische kaart gepakt en daar een stuk connector afgebroken.
Van dat stuk een gedeelte gepakt van 6 pen aansluitingen en dit mooi geveild totdat het perfect in de connector op de print paste.


Dat stuk connector waar ik dus een stukje af gehaald heb is aan beide kanten voorzien van koperen baantjes / pennen en is ook veel te dik voor om in de connector op de print van de Skytraxx te passen.

Dus dat kleine stukje eerst op de slijpbank dunner gemaakt met nog aan 1 kant die koperen contacten.
Hierna had ik een mooi klein plaatje waar nu dus nog een flatkabeltje aan moet. Deze heb ik uit een oude PC getrokken.

Die kabel heb ik smaller gemaakt tot 5 banen breed en iets aangepeld om aan dat kleine printje te solderen
Hiervoor moest ik eerst even een klem inrichting maken omdat ik dat kleine ding niet kan vast houden en het draadje er aan kan solderen. Een tang en een paar tuin stenen doen wonderen.

Na heel wat gefriemel om niet alles vol tin dicht te smeren is het dan gelukt om die 5 draadjes zonder sluiting op dat kleine printje te solderen.
Omdat het kleine koperbaantjes zijn en bij een beetje draaien van het kabeltje deze er dan afscheuren heb ik de connector direct voorzien van een soort plasticlijm. Hierna zat het aardig vast


Toen passen of het geheel nog in de print connector van de Skytraxx past
en ja hoor past perfect


De boel even samen bouwen en testen

Door de goede draad tegen de massa te drukken start de Skytraxx weer perfect op. Alles even getest en het is weer prima te bedienen via deze draadjes.
Omdat de originele knopjes het niet meer doen kunnen ze er ook af.
Ik heb deze dus mooi recht er afgeknipt en het grazen frame weer op de bovenkant vast gelijmd.

Ik heb nog geen mogelijkheid gevonden om nieuwe knopjes ergens kwijt te worden.
De enige ruimte die er is, is links en rechts naarst het luidsprekertje

voorlopig de draden maar even door het gaatje gehaald waar ook origineel dat kabeltje van de knoppen door heen ging.

Het is te bedienen, En als de Skytraxx opgestart is dan daarna hoef ik er niet meer bij. Dus ik kan er mee gaan vliegen.
Een feit is dat er nooit twee knoppen tegelijk in gedrukt moesten worden. Dat houd in dat ik geen 4 afzonderlijke knoppen nodig heb.
Ik denk nu aan twee tuimelschakelaartjes. Elk schakelaartje kan dus vanuit de middenstand naar boven of naar onder geduwd worden maar blijft niet staan. Steeds weer terug naar de middenstand.
Dus met de eerste schakelaar 1x naar boven, was origineel de linker knop op de Skytraxx voor aan en uit, dus hij gaat aan.
Dan met de eerste schakelaar 1x drukken naar onder, was origineel de rechter knop op de Skytraxx voor enter. Dan zal de Skytraxx starten of te wel booting
En de tweede schakelaar, omhoog of omlaag is voor op en neer in het menu, zoals de twee pijltjes knopen op de originele Skytaxx
Morgen verder dan even afmaken !
18-04-2020 SKYTRAXX 2.0
Zo vanmorgen vele ideën geprobeerd voor wat voor knopjes ik ga gebruiken.
Hulp gehad vanuit de WA groep, maar alles is te groot of lastig te verwerken.
Het moet zo plat mogelijk zijn en het liefst zo als het was. Dus knopjes in folie.
Ik heb een oud toetsenbord uit elkaar gerukt en dat bestudeerd.
Het zou wel mooi zijn, zeker wat de dikte betreft, maar het is niet aan te sluiten.
Toen heb ik naar wat oude laptops gekeken die hier nog lagen om weg gegooid te worden.
Even bestuderen en ik zag het helemaal voor mij, de kleine knopjes boven het toetsenbord.
Dit zijn kleine drukknopjes op een printje.
Laptop gesloopt en diverse print knopjes er uitgehaald.
Eerst even met 1 knopje proberen of het werkt . Niet dat de knopjes capacitief zijn.

Het werkt prima !
Toen een ander setje gepakt welke ik klaar maak voor 4 drukkers

Deze daarna aangesloten om te kijken of het werkte
Het werkte prima alleen de volgorde nog niet
De knopjes gecodeerd voor wat ze deden om dadelijk ze direct goed aan te sluiten.


Als ik dan dit bij elkaar leg lijkt het wel heel mooi overeen te komen.
En dat was ook zo. De orginele knopjes er uitgeboord en het plaatje weer gepast over de knopjes
Het past perfect





Daarna op de Skytraxx gepast. Ziet er goed uit maar printje is te breed.
Dus kleiner maken op de slijpsteen. Nu is het mooi smal geworden en past ook beter nu op de Skytraxx
Netjes op volgorde de draadjes aansluiten en het ziet er nu goed uit




Dan alles verlijmen en daarna het originele druktoetsen afdekplaatje er weer op lijmen
Nou als nieuw ! En het werkt ook nog allemaal prima.


volgende keer meer
Vlieg ze !